قیمت خانه در محله پاسداران

13

برای اطلاع از قیمت خانه در محله پاسداران تا ادامه مقاله همراه ما باشید. در شمال شرقی شهر تهران محله ای به اسم پاسداران واقع شده که از جمله مناطق لوکس، زیبا و گران قیمت این شهر است و در گذشته به سلطنت آباد مشهور بوده است. در این محله به نسبت ترافیک سبک است و آب و هوای مطلوبی دارد و این روزها پاسداران یکی از محبوب ترین محلات تهران به حساب می آید. این خیابان که موقعیت شمالی – جنوبی دارد، یکی از طولانی ترین خیابان های شهر است و در صورتی که در سه راه ضرابخانه قرار داشته باشید، در حقیقت در جنوبی ترین قسمت پاسداران ایستاده‌اید؛ این در حالی است که شمالی ترین منطقه این محله نیاوران است. پاسداران تقاطعی است بین منطقه 3 و 4 شهرداری تهران است که طولی در حدود 9 کیلومتر دارد و برخی از قسمت های این خیابان طولانی، یکطرفه هستند. شمال پاسداران در منطقه ۱ شهرداری تهران قرار گرفته است و به طور کلی 13 محله دارد که از جمله به‌نام ترین آن ها می توان به اقدسیه، ضرابخانه، هروی، احتشامیه، اختیاریه، دروس، صاحب‌قرانیه و فرمانیه اشاره کرد.

قیمت خانه در محله پاسداران

محله پاسداران

محله پاسداران تهران در جنوب اتوبان همت، از خیابان شریعتی در تقاطعی به نام «سه‌راه ضرابخانه» شروع می شود، در اواسط مسیر به «سه‌راه اختیاریه» و «چهارراه پاسداران» می رسد و در ادامه با عبور از میدان نوبنیاد و پل پاسداران، به منطقه ۱ شهرداری وارد شده و پس از عبور از «چهارراه فرمانیه»، سه‌راه اقدسیه و بوستان نیاوران، در شمالی ترین منطقه خود به میدان نیاوران ختم می شود. خیابان پاسداران که طولی در حدود ۹ کیلومتر دارد، از سه‌راه ضرابخانه تا خیابان گل نبی به صورت یکطرفه به سمت شمال است، در ادامه تا میدان نوبنیاد دوطرفه می شود و بعد از آن از میدان نوبنیاد تا سه‌راه اقدسیه به صورت یکطرفه به سمت جنوب است و در پایان از سه راه اقدسیه تا میدان نیاوران دوطرفه می شود.

به طور کلی، قیمت خرید، رهن و اجاره آپارتمان و خانه در محله پاسداران بالا است که برای اطلاع دقیق تر قیمت ها، باید ابتدا محله مورد نظر خود را انتخاب کنید؛ از همین رو، برای کسب اطلاعات بیش تر در خصوص قیمت خانه در محله پاسداران با مشاورین املاک ایوان تماس بگیرید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.


بیشتر بخوانید: خیابان پاسداران تهران


همان گونه که بررسی کردیم، پاسداران یک خیابان شمالی جنوبی است و خانه ها در این محله، تنوع بالایی از نظر استانداردهای ساخت دارند و ارازن ترین قیمت خانه در محله پاسداران متعلق به برخی از آپارتمان های محله ‌ اختیاریه و محله هروی است و حتی برخلاف تصور، قیمت‌ خانه در بعضی از فرعی های منطقه فرمانیه و اقدسیه نیز شامل همین قاعده می شود. طبیعی است که خانه های ویلایی در محله پاسداران به قیمت های بالاتری به فروش می رسند، ولی آن ها نیز وابسته به این که در کدام خیابان قرار داشته باشند، تفاوت قیمت واضحی خواهند داشت.

4 عامل کلیدی که بازار املاک و مستغلات را هدایت می کند

4 عامل کلیدی که بازار املاک و مستغلات را هدایت می کند

املاک و مستغلات نشان دهنده بخش قابل توجهی از ثروت اکثر مردم است و این امر به ویژه برای بسیاری از صاحبان خانه در ایران صادق است. اندازه و مقیاس بازار املاک و مستغلات آن را به بخش جذاب و پرسود برای بسیاری از سرمایه گذاران تبدیل کرده است که در ادامه به برخی از عوامل اصلی که بر بازار املاک و مستغلات و قیمت خانه در محله پاسداران تأثیر می‌گذارند، می‌پردازیم:

1.جمعیت شناسی

جمعیت شناسی داده هایی است که ترکیب جمعیت را توصیف می کند، مانند سن، نژاد، جنسیت، درآمد، الگوهای مهاجرت و رشد جمعیت که این آمارها اغلب نادیده گرفته شده اما عامل مهمی هستند که بر نحوه قیمت گذاری املاک و نوع املاک مورد تقاضا تأثیر می گذارد. تغییرات عمده در جمعیت شناسی یک کشور می تواند تاثیر زیادی بر روند املاک و مستغلات برای چندین دهه داشته باشد.

2.نرخ بهره

نرخ بهره نیز تاثیر زیادی بر بازار املاک و مستغلات و همین‌طور قیمت خانه در محله پاسداران دارد؛ بنابراین اگر قصد خرید خانه با وام مسکن را دارید، بررسی آن سودمند است، زیرا تغییرات در نرخ بهره می تواند به شدت بر توانایی افراد برای خرید ملک مسکونی تأثیر بگذارد. این به این دلیل است که هر چه نرخ بهره پایین تر باشد، هزینه دریافت وام مسکن برای خرید خانه کمتر خواهد بود، که تقاضای بالاتری برای املاک و مستغلات ایجاد می کند که دوباره قیمت ها را بالا می برد. توجه به این نکته مهم است که با افزایش نرخ‌های بهره، هزینه دریافت وام مسکن افزایش می‌یابد، در نتیجه تقاضا و قیمت املاک و مستغلات کاهش می‌یابد.

3.اقتصاد

یکی دیگر از عوامل کلیدی که بر ارزش املاک و مستغلات و به دنبال آن قیمت خانه در محله پاسداران تأثیر می گذارد، سلامت کلی اقتصاد است که به طور کلی با شاخص های اقتصادی مانند تولید ناخالص داخلی، داده های اشتغال، فعالیت های تولیدی، قیمت کالاها، و غیره اندازه گیری می شود. با این حال، چرخه‌ای بودن اقتصاد می‌تواند اثرات متفاوتی بر انواع مختلف املاک و مستغلات داشته باشد. برای مثال، اگر یک شرکت درصد بیشتری از سرمایه‌گذاری‌های خود را در هتل‌ها داشته باشد، معمولاً بیشتر تحت تأثیر یک رکود اقتصادی قرار می‌گیرد. سرمایه گذاری در هتل ها، شکلی از ملک هستند که به دلیل نوع ساختار اجاره ای که در کسب و کار وجود دارد، نسبت به فعالیت های اقتصادی بسیار حساس است. اجاره اتاق هتل را می توان به عنوان نوعی اجاره کوتاه مدت در نظر گرفت که در صورت وضعیت اقتصادی ضعیف، مشتریان هتل می توانند به راحتی از آن اجتناب کنند. از سوی دیگر، مستاجران دفاتر معمولاً اجاره نامه های بلندمدتی دارند که در میانه رکود اقتصادی قابل تغییر نیستند. بنابراین، اگرچه شما باید از بخشی از چرخه ای که اقتصاد در آن قرار دارد آگاه باشید، باید از حساسیت املاک و مستغلات به چرخه اقتصادی نیز آگاه باشید.

4.سیاست های دولت / یارانه ها

قوانین کشور نیز عامل دیگری است که می تواند تأثیر قابل توجهی بر تقاضا و قیمت ملک داشته باشد؛ قوانین مالیاتی، کسرها و یارانه ها برخی از راه هایی هستند که دولت می تواند به طور موقت تقاضا برای املاک و مستغلات را افزایش دهد. آگاهی از مشوق های فعلی دولت می تواند به شما در تعیین تغییرات در عرضه و تقاضا و شناسایی روندهای بالقوه نادرست کمک کند.

سخن پایانی

در این مقاله، چند مورد از عواملی که نقش مهمی در حرکت بازار املاک و مستغلات و به دنبال آن قیمت خانه در محله پاسداران ایفا می‌کنند را معرفی کردیم، اما مسائل پیچیده‌تری نیز وجود دارند که می‌توانند تاثیر گذار باشند. با این حال، درک عوامل کلیدی که بازار املاک و مستغلات را هدایت می کنند برای انجام یک ارزیابی جامع از یک سرمایه گذاری سودمند ضروری است.

پیشنهاد برای شما

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه