برای خرید خانه در خیابان پاسداران باید به چه نکاتی توجه کنیم؟

1225

محله پاسداران از جمله معروف ترین مناطق تهران به حساب می آید که در سمت شمال شرق شهر واقع شده است و قبل از انقلاب ۵۷ با نام سلطنت‌آباد شناخته می شد. پاسداران مرز بین منطقه‌های ۳ و ۴ شهرداری تهران است که جنوب آن از سه‌راه ضرابخانه شروع می شود، در میانه به چهارراه پاسداران می رسد و سپس با عبور از میدان نوبنیاد به منطقه ۱ شهرداری وارد می‌شود که در شمالی‌ترین بخش آن، میدان نیاوران واقع شده است. خرید خانه در خیابان پاسداران که یکی از محله های گران قیمت تهران است، هزینه به نسبت بالایی برای خریدار خواهد داشت؛ پس بهتر است پیش از خرید خانه نکاتی را در این زمینه بدانید.

نکاتی که برای خرید خانه در خیابان پاسداران باید به آن ها توجه کنیم

همه افراد هنگام خرید خانه یک لیست از موارد مورد نظر خود در ذهن دارند، مثلا قیمت، اندازه، سبک، مکان یا موارد دیگر، اما برخی از معیارها اهمیت بیش تری نسبت به سایرین دارند. خرید خانه یکی از مهم ترین تصمیمات مالی است که در طول زندگی خود می گیرید؛ پس قبل از اینکه با خرید خانه ای که فکر می کنید مورد پسند شما است موافقت کنید، برنامه های بلندمدت خود را در نظر بگیرید.

احتمال این که حواس شما با یک خانه تزئین شده و زیبا پرت شود بسیار زیاد است؛ از همین رو، نباید بیش از حد روی عناصری که می‌توان به راحتی و با صرفه اقتصادی تغییر داد (مانند رنگ‌ها و وسایل قدیمی) تمرکز کنید. در عوض، به آنچه واقعاً در زندگی شما اهمیت دارد و مواردی که اصلاح آن ها دشوار و یا گران است توجه کنید. ممکن است تهیه یک فهرست از نکاتی که برای شما در یک خانه مهم است و سپس اولویت بندی آن ها، مفید باشد. در اینجا یک لیست از مواردی وجود دارد که قطعاً نباید هنگام خرید خانه در خیابان پاسداران از آن ها چشم پوشی کنید:

1.موقعیت مکانی خانه و همسایگان

موقعیت مکانی خانه و همسایگان

یکی از کلیدی ترین موارد قابل توجه هنگام خرید خانه در خیابان پاسداران، موقعیت مکانی و محله خانه مورد نظر است؛ پس اگر خانه پیشنهاد شده به شما در منطقه خوبی قرار ندارد، می توانید قبل از بازدید آن را رد کنید. اطمینان حاصل کنید که مسیرهای اطراف خانه، دسترسی مناسبی برای رفت آمد به مناطق دیگر به شما می دهند و همچنین در ساعات مختلف روز، ترافیک آن منطقه را بررسی کنید. به خانه همسایه‌ها، ساختمان‌های مجاور و خیابان‌های آن محله نگاه کنید و به دنبال چیزهایی باشید که احتمالا برای شما خوشایند نباشد، از جمله بو، ترافیک، سر و صدا و همسایه ها.


بیشتر بخوانید: مراکز تفریحی خیابان پاسداران


2.متراژ و پلان خانه

یکی دیگر از نکات مهم هنگام خرید خانه در خیابان پاسداران، توجه به متراژ و پلان خانه است؛ چراکه باید بر اساس نیازها، امکانات مورد نیاز و تعداد نفرات خانواده و همچنین میزان وسایل خود، متراژ و پلان خانه‌تان را انتخاب کنید. در غیر این صورت یا با کمبود فضا و اتاق مواجه می شوید یا فضای زیادی دارید که بی استفاده خواهد ماند.

علاوه بر این، هر چیزی را که در عکس های فروش می بینید باور نکنید؛ زیرا ایجاد اتاق های بزرگ تر با کمک نرم افزارها بسیار آسان است. همچنین اگر ملک به تخریب و بازسازی زیادی نیاز دارد، ممکن است بخواهید در مورد آن تجدید نظر کنید؛ زیرا پروژه های بزرگ بازسازی، هزینه بر و زمان بر خواهند بود. در حالت ایده آل، خانه باید تمام اتاق های مورد نیاز شما و خانواده‌تان را داشته باشد.

3.انتخاب یک مشاور املاک قابل اعتماد

یک مشاور املاک باتجربه می تواند از منافع شما محافظت کند و شما را در فرآیند خرید خانه در خیابان پاسداران راهنمایی کند، از مذاکره در مورد قیمت گرفته تا بررسی خانه و گفتن نکات مثبت و منفی آن؛ در نتیجه از یک مشاور املاک قابل اعتماد کمک بگیرید.

4.مذاکره درمورد قرارداد

  مذاکره درمورد قرارداد

هنگام خرید خانه، باید اوراقی را تحت عنوان قرارداد امضا کنید که اگر یک قرارداد خرید خانه “استاندارد” و بدون جایی برای مذاکره باشد، به مشکل خواهید خورد؛ چرا که قراردادها باید مورد مذاکره طرفین قرار گیرد و نباید یک قرارداد از پیش تعیین شده را امضا کنید و اینجاست که یک مشاور املاک باهوش و قابل اعتماد می تواند به شما کمک کند.

5.درنظر گرفتن شرایط بلند مدت خود

یکی دیگر از نکاتی که هنگام خرید خانه در خیابان پاسداران باید به آن توجه کنید این است که، لزوماً برای شرایط زندگی امروزی خود خرید نکنید؛ زیرا خرید خانه می تواند یکی از تعهدات مالی بلند مدت در طول زندگی شما باشد. قبل از اینکه با خرید خانه ای که فکر می کنید مناسب شما است موافقت کنید، برنامه های بلندمدت خود را در نظر بگیرید، به طور مثال از خود بپرسید که آیا قصد دارید در شغل فعلی خود بمانید؟ می خواهید ازدواج کنید؟ بچه دار شوید؟ اگر مطمئن نیستید که این خانه در چند سال آینده مناسب شما خواهد بود، در انتخاب خود تجدید نظر کنید؛ چرا که فرایند خرید و فروش پی در پی خانه می تواند از شما زمان، انرژی و هزینه بالایی بگیرد.

6.خانه ای که توانایی خرید آن را دارید بخرید

هنگام خرید خانه در خیابان پاسداران باید به بودجه خود توجه کنید؛ چرا که خرید خانه ای گران تر از بودجه خود می تواند شما را مجبور به گرفتن وام های سنگین و به هم ریختن برنامه های کاری و زندگی تان کند. علاوه بر این، ممکن است مجبور باشید هزینه های دیگری مانند تعمیرات، بازسازی، بیمه، مالیات و… که مرتبط با خانه جدید است را نیز در نظر بگیرید. ایده خوبی است که در مورد تعمیر و نگهداری مشاعات ساختمان مانند استخر، آسانسور، راهروها، سیستم های گرمایشی و سرمایشی بیرون ساختمان و غیره سوال بپرسید.

7. کیفیت مدارس مجاور خانه

کیفیت مدارس مجاور خانه

اگر تشکیل خانواده جزو برنامه‌های کوتاه مدت شماست، باید به مدارس محله ای که در آن خانه می خرید توجه کنید؛ چرا که هر والدینی می‌خواهد فرزندش در مدارسی با رتبه‌بندی بالا در یک منطقه عالی تحصیل کند. به سیستم مدارس دولتی و همچنین مدارس خصوصی در محله مورد نظر خود نگاهی دقیق بیندازید و به معیارهایی که می تواند سطح تحصیلات و نوع تجربه فرزندتان را تعیین کند، دقت کنید. هنگام خرید خانه در خیابان پاسداران، برای پرسیدن سوالات و کسب اطلاعات بیش تر، می توانید از هر یک از مدارسی که فرزندتان ممکن است در آن تحصیل کند بازدید کنید و در صورت امکان با معلمان و مدیران ملاقات کنید.

8. امکانات خانه

یکی دیگر از نکات مهمی که هنگام خرید خانه در خیابان پاسداران باید به آن توجه کنید، امکانات رفاهی داخل و عمومی منزل است؛ از نوع کفپوش و کیفیت لوازم آشپزخانه گرفته تا وسایل روشنایی، تجهیزات حمام، امکانات حیاط خلوت و پارکینگ. سعی کنید بر روی ویژگی های گران قیمتی تمرکز کنید که پس از خرید خانه، اضافه کردن آن ها برای شما سخت و هزینه بر خواهد بود و از سوی دیگر، امکاناتی که به راحتی قابل تغییر یا تعویض هستند، نباید عامل اصلی خرید خانه باشند.

سخن آخر

به همه چیز توجه کنید و سوالات زیادی از مشاور املاک خود درباره خانه ها بپرسید و انتظار کمال نداشته باشید؛ به عنوان یک خریدار خانه، مهم است که به یاد داشته باشید که هیچ خانه ای کاملاً عالی نیست. حتی بازدید از یک خانه نوساز نیز شامل برخی از نقص های احتمالی است و بیش تر توجه شما باید مربوط به جزئیات و ایرادات جزئی در ملک باشد. با این حال، یک بررسی کامل می تواند به توجه به مسائل مختلفی که باید قبل از خرید خانه در خیابان پاسداران با فروشنده بررسی شود، کمک کند.

پیشنهاد برای شما

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه