نزدیک ترین ایستگاه مترو به محله پاسداران

10

پاسداران نام یکی از محله های معروف و گران قیمت در شمال شرق تهران است که با داشتن کوچه های زیبا و شیک، ترافیک نسبتا کم و آب و هوای مناسب، زندگی آرام و لوکسی را برای ساکنین آن فراهم می‌کند. این خیابان که در گذشته به «خیابان سلطنت‌آباد» معروف بود، تقاطعی بین منطقه‌ های 3 و 4 شهرداری تهران می باشد و شمال آن در منطقه 1 شهرداری تهران واقع شده ‌است. پاسداران که از خیابان های طولانی شمال شرقی شهر با طول 9 کیلومتر است، در جنوب از «سه‌راه ضرابخانه» شروع می شود، در اواسط آن به چهارراه پاسداران می رسد و با عبور از میدان نوبنیاد به منطقه 1 شهرداری تهران وارد می شود و در شمالی ترین بخش آن میدان نیاوران واقع شده است. پاسداران دارای 13 محله است که برخی از معروف‌ ترین آن ها شامل احتشامیه، هروی، ضرابخانه، اختیاریه، فرمانیه، اقدسیه، دروس و صاحب‌قرانیه است.


بیشتر بخوانید: خیابان پاسداران تهران


نزدیک ترین ایستگاه مترو به محله پاسداران

برای اینکه بخواهید به وسیله حمل و نقل عمومی به خیابان پاسداران تهران برسید، می توانید از مترو استفاده کنید؛ از همین رو، بهترین و راحت ترین مسیر، استفاده از خط شماره 1 مترو و پیاده شدن در ایستگاه های میرداماد و قلهک است و همچنین می توانید به وسیله خط شماره 3 مترو و پیاده شدن در ایستگاه نوبنیاد نیز، خود را به محله پاسداران برسانید.

خطوط متروی تهران، به صورت ویژه برای محله پاسداران ایستگاهی ندارد، اما سه ایستگاه و نزدیک به محله پاسداران وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید و پس از پیاده شدن در این ایستگاه ها، ادامه مسیر را با اتوبوس ها و تاکسی های خطی در محوطه مترو طی کنید (تاکسی های خطی پاسداران در ایستگاه مترو قلهک واقع هستند)؛ این سه ایستگاه مترو نزدیک پاسداران عبارت اند از:

  • ایستگاه مترو میرداماد برای افرادی که می خواهند به ابتدای خیابان پاسدارن بروند مناسب است؛
  • افرادی که در انتها و بالای چهار راه پاسداران می خواهند پیاده شوند، ایستگاه مترو قلهک مناسب است؛
  • ایستگاه مترو نوبنیاد که به تازگی تاسیس شده است که در این ایستگاه می توانید بعد از پیاده شدن، با خطی های نوبنیاد به خیابان پاسدارن بروید.

حمل و نقل عمومی در محله پاسداران

حمل و نقل عمومی در محله پاسداران

در حال حاضر، از شمال خیابان پاسداران خطوط اتوبوسرانی میدان ازگل به بلوار صبا، میدان رسالت به میدان قدس و شهرک قائم به پایانه تجریش و شهرک صدف به بلوار صبا (متروی قیطریه) تردد دارند و در اواسط این خیابان خطوط اتوبوسرانی بزرگراه شهید صدر و شهید بابایی و خط میدان اختیاریه به سوهانک فعال و پایانه اتوبوسرانی شهید دستواره و ایستگاه متروی میدان نوبنیاد فعال هستند و در قسمت جنوبی خیابان پاسداران خط اتوبوس پایانه شهید بهشتی به انتهای بلوار ارتش در رفت و آمد است.

خط 217 در نزدیکی مترو قیطریه بیش تر مسیرهای شمال شرق را پوشش می‌دهد؛ همچنین خط 201 و 215 و 225، هر یک در یکی از راه های اصلی و فرعی خیابان پاسداران، افراد را جابه‌جا می کنند و علاوه بر آن، در صورتی که در سمت شمالی محله پاسداران قرار داشته باشید، استفاده از ایستگاه مترو تجریش، دسترسی مناسبی جهت تردد شما به هر نقطه دیگر شرق تهران است.


برای خرید و یا اجاره در خیابان پاسداران اینجا کلیک کنید.


خطوط اتوبوس محله پاسداران

  • خط ۳۷۸ میدان رسالت – میدان قدس
  • خط ۲۲۰ میدان ازگل – پایانه تجریش
  • خط ۲۱۷ شهرک صدف – بلوار صبا
  • خط ۲۲۵ شهید دستواره – پایانه تجریش
  • خط ۲۱۵ سوهانک – سه راه ضرابخانه
  • خط ۳۰۱ پایانه مترو شهید حقانی – بلوار ارتش

به علاوه می توانید از تاکسی های محله پاسداران که در پایانه تاکسیرانی میدان نوبنیاد و چهارراه پاسداران مستقر هستند، جهت رفت و آمد به آن استفاده کنید؛ همچنین اگر وسیله نقلیه شخصی دارید می توانید از طریق ‌بزرگراه صدر، صیاد شیرازی، زین الدین، امام علی و شهید بابایی به این محله برسید. محله پاسداران تهران در طرح ترافیک قرار ندارد، اما تنها ایراد دسترسی به این ناحیه، ترافیک سنگین آن در برخی از ساعات روز به ویژه عصرها است.

چرا خرید خانه در نزدیکی حمل و نقل عمومی سودمند است؟

چرا خرید خانه در نزدیکی حمل و نقل عمومی سودمند است؟

·صرفه جویی در پول و زمان

خرید یک خانه در نزدیکی حمل و نقل عمومی واقعا می تواند یک انتخاب عالی باشد؛ این به این دلیل است که استفاده از اتوبوس یا مترو نسبت به خودرو شخصی و هزینه آن شامل سوخت، نگهداری و بیمه کردن بسیار ارزان ‌تر و کم ‌هزینه ‌تر است. استفاده از مترو یا اتوبوس، حتی در صورتی که ماشین دارید، می تواند یک کششی داشته باشد؛ چرا که رانندگی تا محل کار و بازگشت در ترافیک های شهری امروز، می تواند یک کار وقت گیر باشد و این احتمالاً دلیل بزرگی است که بسیاری از مردم نزدیک ایستگاه های حمل و نقل عمومی زندگی می کنند.

·افزایش ارزش ملک

موارد گفته شده تنها دلایل اقامت در نزدیکی ایستگاه مترو یا اتوبوس نیستند، تحقیقات جدید نشان می دهد که خرید خانه نزدیک به خدمات حمل و نقل عمومی ممکن است ارزش خانه شما را افزایش دهد؛ اما چنین تصمیمی علاوه بر مزایا، معایب خود را نیز دارد. به طور مثال، اگر خانه ای بسیار نزدیک به حمل و نقل عمومی بخرند، ممکن است از آلودگی صوتی، ترافیک و شلوغی رفت و آمدها رنج ببرید. بنابراین اگر به مکان‌هایی فکر می‌کنید که در آن خانه بخرید، گزینه‌های خود را با دقت بررسی کنید، از جمله نزدیکی به خدمات حمل و نقل عمومی.

·افزایش سلامت جامعه

علاوه بر موارد گفته شده، حمل و نقل عمومی فواید زیادی برای جامعه نیز دارد که از جمله آن ها می توان به ایجاد آلودگی کم تر و داشتن هوای پاکیزه اشاره کرد. به عنوان نمونه، کاربران حمل ‌و نقل عمومی در برخی اوقات، پیاده به ایستگاه‌ها رفت و آمد کنند که این باعث کاهش مصرف سوخت می شود. مطالعه ای که توسط شهر کپنهاگ انجام شده است بیان می کند که این افراد، سبک زندگی سالم تر، نرخ مرگ و میر پایین تر، روحیه شادتر و بهره وری بیش تر در کار را تجربه می کنند.

·آزادی و ارتباطات بیش تر

آزادی و ارتباطات بیش تر

در دسترس بودن حمل و نقل عمومی، به هر فرد این آزادی را می دهد که تقریباً به هر کجا برود؛ چراکه بسیاری از مردم قادر به رانندگی نیستند و یا افراد زیر سن قانونی هستند که برای رفت و آمد به والدین خود وابسته شده اند. به علاوه، ارتباطات اجتماعی با کاهش رانندگی افزایش می یابد؛ به طوری که رابرت پاتنام، نویسنده کتاب بولینگ تنها، گفته است که به ازای هر 10 دقیقه زمان اضافی سفر با ماشین، ارتباطات اجتماعی 10 درصد کاهش می یابد. دقت کنید که در هنگام رانندگی با خودروی شخصی، نمی توانید بخوابید، مطالعه کنید، بنویسد، استراحت کنید و یا هر کار دیگری که مسافران حمل و نقل عمومی قادر به انجام آن هستند.

·ایمنی

حمل و نقل عمومی یک روش ایمن برای جابه‌جایی است؛ هنگامی که گزینه های قوی و خوبی وجود داشته باشد، خودروهای کم تری رانده می شوند که اثرات مضر آنها بر جامعه از جمله تلفات و مصدوم شدن تعداد زیادی از انسان ها در تصادفات جاده ای را کاهش می دهد. اتومبیل‌ها محیط زیست ما را تخریب می‌کنند و به گرمایش جهانی زمین کمک می‌کنند و زمین‌های عظیمی را برای رانندگی و ذخیره‌سازی می‌بلعند.

پیشنهاد برای شما

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه