اجاره خانه خیابان دروس

اجاره خانه خیابان دروس

در این مقاله قصد داریم ابتدا در مورد اجاره خانه و نکات مربوط به آن توضیح دهیم. سپس به بررسی اجاره خانه خیابان دروس بپردازیم. اجاره خانه قطعاً با مزایای خود همراه است. به عنوان مثال، مستأجران مجبور نیستند نگران انجام اصلاحات و تعمیرات لازم در خانه باشند.

علاوه بر این، اجاره‌ کنندگان این امکان را دارند که در پایان مدت اجاره، مقدار رهن پرداختی خود را تحویل بگیرند و نقل مکان کنند، که به آنها انعطاف ‌پذیری زیادی در هنگام نقل مکان می ‌دهد. با این حال، اجاره ‌کنندگان باید در هنگام اجاره خانه به تعهدات و مسئولیت ‌های زیادی توجه داشته باشند. در ادامه این مطلب 5 مورد ضروری برای همه مستأجران هنگام نقل مکان به ملک اجاره ای آورده شده است.

5 کاری که باید هنگام اجاره خانه انجام دهید

  1. قبل از جا به جایی به آن محله درباره آن تحقیق کنید

قطعاً، اجاره خانه یک وضعیت دائمی نیست. اما آیا واقعاً می خواهید در محله ای بد گیر بیفتید – حتی برای چند ماه؟ قبل از متعهد شدن به اجاره، مطمئن شوید که درباره محله به طور کامل تحقیق کردید تا اطمینان حاصل کنید که مکان امن و مناسبی برای زندگی است.

علاوه بر میزان جرم و جنایات، توصیه می‌ کنیم به امکانات محلی مانند رستوران‌ ها، خواربارفروشی ‌ها، پمپ بنزین ‌ها، گزینه ‌های حمل ‌و نقل عمومی، قوانین پارک خودرو، فروشگاه‌ های آن محله و باشگاه‌ های ورزشی نیز توجه کنید. آیا این گزینه ها متناسب با نیاز شما هستند؟ آیا امکانات مورد نیازتان در این نزدیکی است؟

  1. شرایط اجاره نامه را با دقت بخوانید

قبل از امضای قرارداد اجاره، مطمئن شوید که ابتدا آن را به دقت مطالعه کرده اید. این ایده بدی نیست که یک مشاور املاک و یا یک وکیل نیز آن را بررسی کند تا مطمئن شود همه چیز استاندارد است. برخی از قوانین و بندهای مورد بررسی شامل سیاست های حیوانات خانگی (در صورت وجود)، انتظارات نگهداری، زمان و نحوه پرداخت اجاره و دستورالعمل هایی برای شکستن اجاره نامه است.

همچنین، باید تمام قوانین مربوط به بازگرداندن سپرده امنیتی و اجاره دادن خانه را بخوانید (اگر قصد دارید برای بخشی از سال خانه را ترک کنید).

قطعاً آخرین چیزی که می خواهید، سورپرایزهای غیرمنتظره از طرف صاحب خانه است؛ بنابراین قبل از امضای اجاره نامه رسمی، حتما تکالیف و مسئولیت های خود را انجام دهید.

  1. ملک یا خانه را به دقت بررسی کنید

گذاشتن سپرده وثیقه؟ اگر می‌ خواهید آن را برگردانید، توصیه می‌ کنیم تمام آسیب ‌های از قبل موجود به خانه را مستند کنید. برای اثبات، عکس بگیرید و به صاحب خانه ارسال کنید. همچنین، می توانید از صاحب خانه بخواهید یک چک لیست نقل و انتقال تهیه کند.

این لیست شامل ویژگی های خاصی است که صاحب خانه قبل و بعد از ترک شما به منظور ارزیابی خسارت وارده به ملک بررسی می کند. این موضوع بسیار مهم است؛ زیرا به صاحب خانه اطلاع می دهد که چه چیزی در زمانی که مستاجر در خانه زندگی می کرد آسیب دیده است. همچنین، مستاجر را از پرداخت خسارتی که قبلاً وجود داشته است، محافظت می کند.


بیشتر بخوانید: خیابان دروس تهران 


  1. پس از نقل مکان، بیمه اجاره‌کنندگان را دریافت کنید

شما هرگز نمی دانید وقتی به یک خانه جدید نقل مکان می کنید چه اتفاقی می افتد. حتی ملکی در امن ترین نقطه شهر نیز می تواند حوادث غیرمنتظره ای را تجربه کند. از بلایای طبیعی مانند آتش سوزی، تا سرقت، این حوادث ناگوار اغلب اتفاق می افتد. بهترین کاری که می توانید انجام دهید این است که با سرمایه گذاری در بیمه اجاره کنندگان آماده شوید. در حالی که بیمه صاحب خانه ممکن است ساختمان را به طور کلی پوشش دهد، احتمالاً وسایل خاص شما را پوشش نخواهد داد. در عوض، به بیمه اجاره‌ دهنده نیاز دارید تا در صورت آسیب در اثر آتش ‌سوزی یا سرقت به تعویض اقلام شما کمک کند. همچنین، ممکن است برای کمک به صورت ‌حساب ‌های پزشکی در صورت بروز صدمات در داخل خانه به آن نیاز داشته باشید.

  1. پرداخت خودکار صورت حساب را برای صاحب خانه خود تنظیم کنید

آخرین کاری که می خواهید انجام دهید این است که اجاره خود را دیر پرداخت کنید یا (بدتر از آن) کلاً فراموش کنید آن را بپردازید. اگر صاحب خانه شما پرداخت را از طریق حواله بانکی آنلاین می پذیرد، توصیه می کنیم پرداخت صورت حساب خودکار و ماهانه را به صاحب خانه تنظیم کنید. به این ترتیب هرگز فراموش نمی کنید که کرایه و قبوض آب و برق خود را بپردازید. همچنین، باعث می شود در طول ماه درباره یک چیز کمتر نگران باشید. با این وجود، اگر صاحب خانه شما پرداخت‌ های خودکار را به صورت آنلاین نمی ‌پذیرد و پولی را که به روش قدیمی (از طریق پست ارسال می‌شود) ترجیح می‌دهد، به سادگی هر ماه یادآوری‌ هایی را در تقویم خود تنظیم کنید.

محله دروس تهران

محله دروس تهران

دَروس از محله‌ های قدیمی واقع در شهر تهران می باشد. این محله در منطقه ۳ شهرداری تهران است. مرز جنوبی این محله بلوار شهرزاد و مرز شمالی آن کمی بالاتر از خیابان دولت (کلاهدوز) می ‌باشد و از شرق خیابان پاسداران و از غرب به خیابان فکوریان که مرز میان قلهک و دروس است، منتهی می‌ گردد.

اجاره خانه خیابان دروس

همان طور که اشاره شد، دروس از محله های شمال تهران به حساب می ‌آید و ساکنان این منطقه از وضعیت اقتصادی مطلوبی برخوردار هستند. دروس، محله ‌ای دنج و ساکت با ساختمان ‌های ویلایی همراه با کوچه‌ های خلوت است. با ورود به این محله ممکن است فرض کنید وارد جزیره ‌ای دور از دسترس شده اید که در میان تمام شلوغی منطقه ‌های اطرافش، آرام و ساکت است و هیچ گونه سر و صدایی ندارد.

در حقیقت، خیابان ‌بندی ‌های منظم و دقیق دروس بر جذابیت این منطقه افزوده است.

علاوه بر این، همین مسئله موجب شده است که این محله در برابر هرگونه ترافیک مقاومت کند و آرامش را برای افراد ساکن در خود به ارمغان آورد. قیمت زمین و اجاره خانه خیابان دروس تهران در چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و دروس را می‌ توان نماد ثروت و اعیان‌ نشینی به شمار آورد.

محله دروس از موقعیت مکانی و دسترسی عالی به ‌تمام نقاط تهران برخوردار است؛ علاوه بر این، به دلیل تراکم کم خانه ‌ها و خیابان ‌های عریض از مناطق محبوب و گران قیمت شهر تهران به شمار می آید؛ به طوری که قیمت خرید زمین در دروس از متری 20 میلیون تومان آغاز شده و تا متری 60 میلیون تومان نیز ادامه دارد.

پیشنهاد برای شما

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه