مراکز تفریحی خیابان پاسداران

116

محله پاسداران در سمت شمال شرقی تهران واقع است و دسترسی خوبی به سایر شهر دارد. خیابان پاسداران یا همان خیابان سلطنت آباد قدیم، اصلی ترین خیابان این منطقه و یکی از معروف ترین خیابان های شهر است که مرز بین منطقه ۳ و ۴ شهرداری تهران است و در ادامه وارد منطقه ۱ و به میدان نیاوران ختم می شود. تعداد زیادی از محله های تهران از جمله ضرابخانه، احتشامیه، چالهرز، هروی، گلستان، پاسداران، اختیاریه، فرمانیه، شهرک شهید چمران، اقدسیه، حصار بوعلی، دروس و صاحبقرانیه در محله پاسداران قرار دارند. محله پاسداران به رستوران ‌های متنوع و همچنین مراکز خرید و فروشگاه های بزرگ خود معروف است که برای پر کردن اوقات فراغت خود، می توانید بعد از خرید کردن به رستوران گردی در این محله مشغول شوید. در ادامه قصد داریم برخی از مراکز تفریحی خیابان پاسداران به شما معرفی کنیم.

معرفی مراکز تفریحی خیابان پاسداران

معرفی مراکز تفریحی خیابان پاسداران

در اینجا می خواهیم بعضی از معروف ترین مراکز تفریحی خیابان پاسداران را به شما معرفی کنیم:

1.موزه فرش رسام عرب زاده

از جمله مناطق دیدنی و تفریحی محله پاسداران موزه فرش رسام عرب زاده در بوستان یکم است که مکانی مناسب برای لذت بردن از هنر ایرانی و بازی چشم و رنگ ها است. رسام عرب‌زاده به عنوان یکی از ماهرترین و مشهورترین طراحان فرش سنتی ایرانی در ایران و جهان شناخته می شود که در زمینه های نقاشی، مینیاتور و مجسمه سازی نیز صاحب سبک است و بنیان‌گذار اولین آموزشگاه قالی بافی می باشد. در موزه فرش رسام عرب زاده، 66 قطعه فرش اصیل ایرانی وجود دارد که اگر آن ها را از نزدیک ببینید، محو تماشای زیبایی و ظرافت فرش ایرانی خواهید شد. از جمله مشهور ترین آثار استاد، فرش شاهنامه است که موزه ای در ژاپن، خواستار خرید این فرش گرانبها به قیمت 11 میلیون دلار بود، ولی استاد عرب‌زاده این پیشنهاد را رد کرد و راضی به فروش این فرش ارزشمند نشد.

2.عمارت تاریخی ضرابخانه

ضرابخانه محلی است که ساخت و تولید سکه در آن جا صورت می‌گیرد و عمارت تاریخی ضرابخانه با مساحت حدود 5 هکتار، بالاتر از نگارستان هشتم قرار دارد که یکی از آثار به جا مانده از زمان قاجاره در محله پاسداران است.

3.باغ و عمارت عین‌الدوله

3. باغ و عمارت عین‌الدوله

باغ و عمارت عین‌الدوله در پاسداران، میدان هروی خیابان وفا منش، خیابان افتخاریان، کوچه جلالی شهر تهران قرار دارد و یکی از بناهای تاریخی و از آثار با ارزش کشورمان است که از زمان قاجار به جا مانده است. این باغ و عمارت زیبا، مکان اقامت ییلاقی عین‌الدوله، وزیر زمان قاجار بوده است که پس از آن، خانواده هروی بصیرالدوله در آن سکونت کردند. این بنا همان مکان تاریخی است که چرچیل، استالین و روزولت روی ایوان آن عکس یادگاری انداخته اند و درباره سیاست و سرنوشت دنیا بعد از جنگ جهانی دوم به صحبت پرداختند. باغ و عمارت عین‌الدوله در تاریخ ۱۳۷۷/۴/۴ در فهرست آثار ملی ایران ثبت گردید و در سال ۱۳۸۶ با کمک شهرداری تهران بازسازی و سپس در بهار سال ۱۳۸۶ هجری شمسی افتتاح شد که در حال حاضر، نگارخانه برگ، از جمله معتبرترین نگارخانه‌های کشور، در این عمارت  فعالیت می‌کند.

4.سرزمین شادی مرکز خرید الماس

سرزمین شادی (FUN LAND) واقع در محله پاسداران، در اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۴ شروع به فعالیت کرد و با وجود ۲۵۰ نوع دستگاه بازی مختلف و مدرن، از جمله بهترین شهربازی های سرپوشیده ایران به حساب می آید. شهربازی سرزمین شادی در سه طبقه با وسعت ۳۰۰۰ متر مربع ساخته شده که مجهز به دستگاه ها و امکانات تفریحی روز دنیا از برترین برندهای جهان است و همه افراد خانواده متناسب با قد و وزن خود می توانند از بازی های متنوع آن استفاده کرده و تفریح کنند.

5.موزه جهان نما

موزه جهان ‌نما در سمت جنوب غربی کاخ نیاوران و در ضلع غربی کاخ صاحبقرانیه واقع شده ‌است که در مجموعه باغ نیاوران در میدان شهید باهنر (میدان نیاوران) شهر تهران است. این موزه در محله کاشانک تهران و خیابان پاسداران قرار دارد و یکی از هفت موزه این محله است که از نظر موقعیت مکانی در نزدیکی مراکز مهمی همچون اطلس مال، مجموعه فرهنگی تاریخی کاخ نیاوران، کاخ موزه نیاوران، کافه کارزین، میدان شهید باهنر (نیاوران)، کاخ صاحبقرانیه، کوشک احمد شاهی، پایگاه تجمیعی مجموعه تاریخی نیاوران و… قرار گرفته است. دستور ساخت موزه جهان‌نما در سال ۱۳۵۵ خورشیدی در فضای مجموعه کاخ‌های نیاوران داده شد تا میزبان هدایای دریافتی فرح پهلوی باشد و مکانی برای جمع آوری آثار هنری که وی از نقاط مختلف دنیا خریداری می‌کرد، باشد. باید دقت داشت که، آثار موجود در این موزه به دو دسته آثار پیش از تاریخ (مفرغ‌ های لرستان، سفالینه‌های املش، آثار باقی مانده از تمدن‌های باستانی دوران پیشاکلمبی، هنرهای سرخپوستان آمریکای شمالی مربوط به هزاره‌های اول و دوم پیش از میلاد) و آثار هنرهای تجسمی معاصر ایران و جهان تقسیم بندی می‌شوند.

6.پارک جنگلی لویزان

پارک جنگلی لویزان

پارک‌ها و بوستان‌ها از جمله بهترین و دیدنی ترین مکان‌های تفریحی در هر شهری به حساب می آیند که پارک جنگلی لویزان یا پارک جنگلی شیان نیز از جمله زیباترین‌‌ پارک های تهران است که در سمت شمال شرقی شهر و در منطقه‌ای خوش آب‌وهوا واقع است.

این پارک جنگلی در عصر پهلوی و در سال 1342 در منطقه شمیرانات به بهره‌برداری رسید و اسم لویزان را روی آن گذاشتند که بیش تر به دلیل پیشگیری از گسترش بافت شهری، کاهش آلودگی ها و ایجاد یک پارک مصنوعی برای تفریح شهروندان ساخته شد. با پا گذاشتن به این مکان یک پارک جنگلی 1000 هکتاری مقابل‌ رویتان قرار خواهد گرفت که انتهای آن را به هیچ وجه نمی‌توان دید، مگر اینکه چندین روز مهمان طبیعت لویزان باشید تا بتوانید تمام قسمت های آن را ببینید. توصیه می‌کنیم در صورتی که می‌خواهید نواحی دورتر جنگل‌های زیبا و رویایی لویزان را مشاهده کنید، هنگامی که هوا روشن است به آن جا بروید.

7.بوستان نارنجستان

بوستان نارنجستان در محله فرمانیه خیابان پاسداران تهران و در خیابان نارنجستان چهارم قرار دارد و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مکان هایی همچون مرکز خرید اقدسیه، آوا سنتر، بیمارستان چمران، بیمارستان فرمانیه و پمپ بنزین شماره ۲۴۶ واقع شده است. نزدیک ترین ایستگاه مترو به بوستان نارنجستان، ورودی 1 مترو نوبنیاد و همچنین نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس به آن، ایستگاه اتوبوس نارنجستان هفت است که باعث سهولت دسترسی افراد به این بوستان شده است.

8.بوستان مازیار

بوستان یا پارک مازیار که در محله پاسداران تهران، محله اختیاریه، خیابان خاش شمالی، بین صاحب الزمان و افشاری قرار دارد، به‌ صورت شبانه‌روزی آماده خدمت رسانی به مراجعه‌کنندگان خود است. این بوستان یکی از 8 بوستان محله اختیاریه شهر تهران است که از لحاظ موقعیت جغرافیایی در نزدیکی مجموعه ورزشی شهدای اختیاریه، فدراسیون کوهنوردی، هایمارت و سرویس بهداشتی عمومی واقع شده است. نزدیک ترین ایستگاه مترو به این بوستان، ورودی 1 مترو نوبنیاد و همچنین نزدیک ترین ایستگاه اتوبوس به آن، ایستگاه اتوبوس اختیاریه است که حمل‌ونقل عمومی باعث شده دسترسی به بوستان مازیار آسان باشد.

پیشنهاد برای شما

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه