خونه استخردار بخریم یا نه؟

 

اصولاً برای مشتری‌هایی که به دنبال خانه‌های لاکچری هستند این سؤال پیش می‌آید که خانه استخر دار بخریم یا نه؟ در این مقاله قصد داریم این موضوع را بررسی کنیم و معایب و مزایای آن را برای شما بگوییم.

مزیت‌های خانه‌های استخر دار

یک ابزار آرامش و تفریح

اولین مزیت خانه‌های استخر دار این است که شما همیشه یک ابزار مهم برای حفظ آرامش را در کنار خود دارید؛ این که هر روز بتوانید در استخر خصوصی خود شنا کنید، قطعاً باعث آرامش روحی و جسمی شما خواهد شد.

مهم نیست که ماه‌های گرم سال باشد یا نه هیچ‌چیز همانند شناکردن در یک استخر شخصی نمی‌تواند مفرح و شادی‌آفرین باشد؛ به‌علاوه دیگر نیازی نیست به مشکلات استخرهای عمومی مانند جای شلوغی، پارک، دور بودن و دیگر مسائل توجه کنید. داشتن یک استخر در خانه می‌تواند در برای اعضای خانواده و دوستانتان بسیار سرگرم‌کننده باشد؛ به‌علاوه یک دلیل خوب برای دعوت کردن دوستان و آشنایان به خانه‌تان است که اوقات خوبی را برایتان در پی خواهد داشت.

بهداشتی و تمیز بودن

نکته دوم این که اگر استخرهای خصوصی به‌درستی مدیریت شوند بسیار تمیزتر و بهداشتی‌تر از استخرهای عمومی هستند؛ در نتیجه وجود یک برنامه مدیریت و نظافت بسیار مهم است.

امکان برگزاری مهمانی

همچنین شما می‌توانید برخی از مهمانی‌های خود را در کنار استخر برگزار کنید و از مهمان‌های خود در یک فضای متفاوت پذیرایی کنید.

افزایش ارزش ملک

به‌صورت کلی، داشتن امکانات اضافی مانند استخر خصوصی در ساختمان، برای خانه شما یک مزیت ویژه به‌حساب می‌آید که ارزش آن را افزایش می‌دهد.

معایب خانه‌های استخر دار

اما خانه‌های استخر دار دارای معایبی نیز هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم:

عدم امنیت بچه‌ها

مسئله امنیت بچه‌ها در این خانه‌ها بسیار مهم است و با وجود اینکه در ساختمان‌های جدید ارتفاع استخرها بیش‌تر از 140 سانتی‌متر نیست، ولی همین ارتفاع کم نیز می‌تواند برای بچه‌ها مشکل‌ساز شود؛ چراکه مکانی است که غریق نجاتی نیز در آن جا وجود ندارد.

هزینه بالای نگهداری و نظافت

مشکل بعدی نگهداری و نظافت مشاعات آبی است؛ چرا که استخرها لازم است به‌صورت منظم تعمیر و نظافت شوند وگرنه سطح PH آب تغییر می‌کند که باعث رشد جلبک‌ها و آلوده شدن آب می‌شود؛ بنابراین باید توسط شرکت‌های مخصوص یا سرایدارهای آموزش‌دیده، به‌صورت مرتب نظافت شود.

طبیعتاً این نگهداری‌ها هزینه بالایی در پی خواهد داشت که در کنار هزینه‌های مصرفی آب، موجب می‌شود که ساختمان‌های استخر دار شارژ نسبتاً بیش‌تری در مقایسه با ساختمان‌های بدون استخر داشته باشند.

امتناع برخی همسایگان از پرداخت هزینه‌های استخر

مشکل بعدی این است که برخی از همسایگان ممکن است از مشاعات آبی استفاده نکنند و به همین جهت، حاضر به پرداخت هزینه‌های اضافی شارژ نشوند که همین امر باعث شده استخر برخی از خانه‌ها تبدیل به انباری شوند که البته این مشکل در ساختمان‌هایی که تعداد واحدهای آن زیاد است کم‌تر به چشم می‌خورد.

فروش سخت

مشکل بعدی این است که فروش این نوع خانه‌ها سخت‌تر است؛ زیرا افرادی که از استخر استفاده نمی‌کنند، اصولاً تمایلی به پرداخت شارژ اضافی ندارند، پس خانه‌های بدون استخر خریداری می‌کنند.

حالا شما هستید که باید تصمیم بگیرید که خانه‌های استخر دار مناسب شما و خانواده‌تان است یا برای شنا کردن استخرهای عمومی را ترجیح می‌دهید. در ضمن اگر تجربه‌ای در خصوص خرید خانه‌های استخر دار دارید، خوشحال می‌شویم با ما در میان بگذارید.

پیشنهاد برای شما

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه