چه کار کنم آپارتمانم زود اجاره بره؟

 

 

آیا مالک هستید و قصد دارید آپارتمانتان را اجاره دهید؟ ممکن است تصور کنید که این کار فرایند ساده‌ای دارد و تنها لازم است ملک خود را آگهی کنید یا به چندین مشاور املاک بسپارید تا آن را اجاره دهند، اما موضوع به این سادگی‌ها نیست و برای این که آپارتمان خود را به قیمت مناسب و به فرد موجهی اجاره دهید، لازم است به چندین نکته مهم را رعایت کنید. در نتیجه، اگر می‌خواهید ملک خود را زودتر اجاره دهید در این مقاله همراه ما باشید تا نکاتی که به شما در این زمینه کمک می‌کند را بگوییم.

برای زودتر اجاره رفتن ملک خود نکات زیر را رعایت کنید

تخلیه آپارتمان

اگر ملک مورد نظرتان تخلیه باشد بسیار به روند اجاره رفتن آن کمک می‌کند؛ چرا که مشتری می‌تواند به طور کامل و راحت تمام قسمت‌های خانه را ببیند، تمام زوایای آن را بررسی کند، تصویر ذهنی بگیرد و چیدمان موردنظر خود را تصور کند. تجربه به ما ثابت کرده است درصورتی‌که یک ملک تخلیه نباشد، افراد مأخوذبه‌حیا و اخلاق‌مدار این ملک‌ها را بازدید نمی‌کنند و یا پس از یک بازدید کوتاه، به‌سرعت از آپارتمان خارج می‌شوند و به طور کامل آن را بررسی نمی‌کنند و به‌این‌ترتیب شانس اجاره رفتن ملک شما پایین می‌آید.

نظافت آپارتمان

پس از تخلیه ملکتان، نظافت آن را در اولویت قرار دهید و کثیفی‌های مربوط به اثاث‌کشی قبلی را پیش از بازدید مستأجر بعدی تمیز کنید.

برای ساختمان‌های چندین‌ساله نیز پیشنهاد می‌کنیم که اگر شرایط بازسازی را ندارید، یک نقاشی ساده انجام دهید؛ چرا که این کار، خانه را بسیار جذاب‌تر می‌کند و در روند اجاره ملک شما نیز تأثیر به سزایی خواهد گذاشت.

همچنین حواستان به‌ظاهر آشپزخانه نیز باشد؛ چرا که اصولاً خانم‌ها هستند که تأیید نهایی برای اجاره ملک را می‌دهند و برای آن‌ها آشپزخانه از هرجای دیگری مهم‌تر است. در نتیجه، بهتر است اگر آشپزخانه عیب و ایرادی دارد آن‌ها را برطرف کنید، برای مثال اگر درهای کابینت نیاز به تعویض دارد، گاز رومیزی نیاز به تعمیر دارد و یا سقف آشپزخانه نیاز به نقاشی دارد، آن‌ها را تعمیر و تعویض کنید تا خانم خانه بتواند راحت‌تر تصمیم بگیرد.

امکان تبدیل رهن و اجاره

در برخی موارد میزان بودجه‌ای که یک شخص یا یک خانواده جهت رهن و اجاره ملک در نظر گرفته‌اند، با مبلغ مشخص شده از سمت مالک، تفاوت دارد؛ به طور مثال ممکن است پول رهن مستأجر کم تر از مبلغ مدنظر صاحبخانه باشد و یا این که ترجیح دهند با تعیین رهن بیش‌تر، اجاره ماهانه کم‌تری پرداخت کنند.

در برخی موارد، با رضایت مالک، مبلغ رهن و اجاره قابل تبدیل هستند، به طور مثال با افزودن مبلغ رهن و در نتیجه کم‌کردن میزان اجاره یا بالعکس، معامله نهایی صورت می‌گیرد؛ در نتیجه به شما پیشنهاد می‌کنیم که برای اجاره سریع‌تر ملک خود امکان تبدیل رهن و اجاره را به مستأجر خود بدهید.

قیمت منصفانه

در آخر باید بگوییم که هیچ‌چیز به‌اندازه قیمت مناسب به اجاره رفتن ملک شما کمک نخواهد کرد. پیشنهاد می‌کنیم که قیمت منصفانه‌ای بر روی خانه خود بگذارید؛ به‌این‌ترتیب هم جانب انصاف را رعایت کرده‌اید و هم کمک می‌کنید که ملکتان سریع‌تر اجاره رود.

برای مشخص‌کردن قیمت مناسب و کارشناسی شده ملک مورد نظرتان، پیشنهاد می‌کنیم که به 2 مشاور املاک مورد اعتماد خود مراجعه کنید تا باتوجه‌به چهارچوب‌های مد نظرتان و قوانین ساختمان، مشتری‌ها را برایتان فیلتر کنند.

آیا تاکنون ملک خود را آگهی کرده‌اید؟ نظرتان در این باره چیست؟ اگر تجربه‌ای در این زمینه دارید خوشحال می‌شویم با ما به اشتراک  بگذارید.

 

پیشنهاد برای شما

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه