نکات مربوط به پارکینگ

در فصل تابستان بازار خانه و خرید و فروش تا حد زیادی به تکاپو می ‌افتد. خریداران جدید به طور منظم جهت بازدید از ملک مورد نظر خود به گوشه و کنار شهر سر می‌ زنند و سعی می ‌کنند تا ملک آینده خود را با اطمینان زیادی انتخاب کنند. یک انتخاب مناسب و رعایت نکات مربوط به خرید ملک می ‌تواند موجب رضایت و آرامش خاطر افراد شود. از طرف دیگر، نادیده گرفتن این نکات زمان بازدید و خرید خانه می ‌تواند در کوتاه ‌ترین زمان خریدار را پشیمان کند. یکی از این موارد مهم نکات مربوط به پارکینگ است که در ادامه این مطلب به توضیح آن خواهیم پرداخت. پس همراه ما باشید.

نکات مربوط به پارکینگ

یکی از حیاتی ترین و مهم ‌ترین موارد مربوط به هر ملک پارکینگ است. درباره پارکینگ بهتر است زمان بازدید از ملک و خرید آن به نکاتی دقت شود. سقف دار بودن پارکینگ یا اینکه در فضای باز باشد اهمیت بسیاری دارد. چرا که پارکینگ سقف دار به علت حفظ ماشین شما از نور آفتاب، باران یا برف ارجحیت دارد‌. به علاوه، هر چه شیب ورودی پارکینگ کمتر باشد، آن پارکینگ بهتر ساخته شده است. در پارکینگ بعضی از آپارتمان‌ ها، مکانی برای ماشین های اضافه یا مهمان در نظر گرفته شده است که این مورد یک مزیت محسوب می شود.

نکات بیش تر:

  1. همیشه در زمان خرید ملک باید پارکینگ در سند خانه ذکر ‌شود و حتی بهتر است، شما برای این که از وجود پارکینگ برای ملک مورد نظر خود اطمینان یابید، در لحظه بازدید حضوری از خانه، از مالک درخواست کنید تا فضای پارکینگ را به شما نشان دهد.
  2. اگر به طور رسمی، خرید پارکینگ در سند خانه شما ذکر شده باشد، شما اجازه استفاده از فضای پارکینگ را خواهید داشت.
  3. افرادی که بدون حق قانونی استفاده از پارکینگ و بدون اجازه همسایگان خود اقدام به استفاده از فضای پارکینگ می‌کنند، برای آن ها حتی امکان پیگیری قانونی نیز وجود خواهد داشت.
  4. جای پارک خودروی شما در پارکینگ باید حتماً در سند خانه تان قید شده باشد و همچنین، هنگام انتقال سند، پاركينگ متعلق به ملک باید دقيقاً با شماره، مساحت و حدود آن در سند قيد شود.

آیا کسانی که پارکینگ ندارند، حق رفت و آمد به پارکینگ را نیز نخواهند داشت؟

در پاسخ به این موضوع باید بگوییم که تمامی ساکنان یک ملک حق رفت و آمد به پارکینگ را خواهند داشت. به عبارت دیگر، هیچ یک از همسایگان اجازه ندارند که مانع از عبور و مرور دیگر افراد شوند؛ زیرا فضای اطراف آن جز مشاعات یا همان بخش ‌‌های مشترک خانه است و با اینکه این فضا به مالک تعلق دارد، اما شخصی نمی‌‌ تواند مانع از ورود یا عبور و مرور ساکنان دیگر خانه به پارکینگ شود. در پایان ذکر این نکته ضروری است که اگر مستأجر هستید، حتماً باید در زمان عقد قرارداد اجاره پارکینگ را نیز ذکر کنید؛ چرا که در غیر این صورت مستأجر حق استفاده از پارکینگ را نخواهد داشت.

پیشنهاد برای شما

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه