نکات لازم در زمان عقد قرارداد اجاره

download

نکات در زمان عقد قرارداد اجاره


بعضی مشتری‌ها فکر میکنن وقتی خونه دلخواهشون رو برای اجاره پیدا کردن، مرحله آخر کار هست ولی غیر از خود آپارتمان که باید مورد پسند شما باشه، یه سری نکات دیگه هم هست که باید در مورد اون واحد بررسی کنید و همینطور بعضی مسائل رو باید در زمان عقد قرارداد اجاره  رعایت کنید.

توی این مقاله میخوایم یک سری نکات کاربردی رو به شما بگیم که توی نهایی کردن انتخاب و همچنین نوشتن قرارداد اجاره به دردتون میخوره.

بررسی اسناد واحد

حتما اطلاعاتی رو که از ساختمان گرفتین با سند اون تطبیق بدید؛ در واقع سند حتما باید توسط مستاجر رویت بشه. در این بررسی حتما باید متراژ واحد، موقعیت انباری، تعداد پارکینگ‌ها و حتی  شماره پارکینگ قید بشه تا مشکلی در این زمینه به وجود نیاید.

بررسی وضعیت فرهنگی ساختمان

از مشاور، مدیر ساختمان و مالک درباره‌ی ساختمان و تم فرهنگی ساکنین و حتی قوانین ساختمان سوال کنید، چون میدونیم که خیلیا براشون مهمه که همسایشون چه فرهنگ و حتی اعتقاداتی داره، حیوان خانگی برای خیلیا مهمه و مذهبی بودن یا نبودن ساختمان و مواردی مثل این همیشه مهم بوده و رعایت اونها به شما کمک میکنه اقامت خوبی توی اون واحد داشته باشید.

بررسی وکالتنامه

اگه خواستین ملک رو از وکیل مالک اجاره کنید، حتما وکالتنامه رو چک کنید و مطمئن بشید که وکیل اجازه اجاره دادن ملک و علاوه بر اون حق دریافت ودیعه رو هم داره چون اگه چنین حقی نداشته باشد شما مبلغ ودیعه رو باید مستقیم به مالک پرداخت کنید نه وکیل مالک.

بررسی وضعیت پارکینگ

حتما با حضور مالک و ترجیحا مدیر ساختمان، محل پارکینگ واحد مورد ظر رو مشخص کنید. خوبه که توی سند هم به جای پارکینگ آپارتمان دقت کنید تا از این بابت مشکلی پیش نیاد.

اینها برخی از نکات مهم در مورد عقد قرارداد اجاره بود که امیدواریم اونها رو جدی بگیرید. گاهی رعایت نکردن یه نکته ساده هم میتونه شما رو برای یک سال توی دردسرهایی زیادی بندازه و لذت زندگی توی خونه ای که اجاره کردید رو از بین ببره.

پیشنهاد برای شما

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه