نشست معاملاتی موفق

ممکن است فکر کنید که قیمت، مهم ترین مسئله در یک نشست معاملاتی است، اما نکات دیگری نیز وجود دارد که با رعایت آن ها می توانید شانس خود را برای موفقیت در نشست افزایش دهید؛ ما در این مطلب قصد داریم به توضیح کامل این نکات بپردازیم.

 

راهکارهایی برای داشتن نشست معاملاتی موفق

1. زمان نشست معاملاتی

نکته اول این است که تا جای ممکن، نشست را در ساعات آخریه روز تنظیم نکنید؛ زیرا در صورتی که جلسه شما دیر وقت، به طور مثال ساعت 10 شب شروع شود، به محض این که بخواهید مقدمات آن را انجام دهید و وارد مباحث جدی و مهم مانند قیمت و شرایط پرداخت شوید، بسیار دیر شده و ذهن طرفین معمولا خسته است. در این شرایط احتمال ایجاد چالش و اختلافات نظر نیز بیش تر می شود؛ چرا که در این وضعیت اصولا در دو طرف انعطاف کم تری وجود دارد. در نتیجه، بهتر است که زمان جلسه خود را دیرتر از ساعت 8 شب نگذارید.

2. حذف عوامل استرس زا در زمان برگزاری نشست

در مورد نکته بعدی باید گفت که، بهتر است در برنامه شخصی خود کار مهمی را پس از نشست معاملاتی خود تنظیم نکنید. چرا که اگر جلسه شما طولانی شود، در طول نشست مدام فکرتان درگیر کار بعدی خود خواهد بود که باعث می شود دچار استرس برای نرسیدن به قرار خود شوید و این احتمال را به وجود می آورد که برگزاری نشست شما موفقیت آمیز نباشد و شانس شما را کم رنگ کند.

3. شیوه گرفتن تخفیف

نکته سوم این که، اگر به عنوان خریدار یا مستاجر وارد نشست می شوید، جهت گرفتن تخفیف از صاحب ملک یا فروشنده، از ملک او ایراد نگیرید؛ چرا که باعث توهین غیر مستقیم به طرف مقابل می شود و احتمال دارد واکنش خوبی از فروشنده دریافت نکنید. اگر شما در این نشست هستید پس حتما ملک مورد نظر را از قبل پسندیده اید و بازگو کردن مشکلات ملک برای صاحب آن، کمکی به کاهش قیمت نخواهد کرد.

4. تعیین قیمت قبل از نشست معاملاتی

نکته آخر این که، قیمت مطلوب خود را برای انجام معامله قبل از جلسه مشخص کنید و به مشاور خود اعلام کنید؛ همچنین انعطاف قابل قبولی را نیز برای خود در نظر بگیرید تا نسبت به شرایط جلسه، واکنشی مناسب و تصمیمی که بر اساس تفکر قبلی باشد را اتخاذ کنید.

5. کسب اطلاعات

پیش از رفتن به نشست معاملاتی، در زمینه قوانین معامله و مسئولیت های خود به عنوان یکی از طرفین قرارداد اطلاعات کسب کنید تا از مورد سواستفاده قرار گرفتن و دردسرهای احتمالی دوری کنید. می توانید یک فهرست از نکاتی که هنگام جلسه باید به آن ها توجه کنید و در مذاکره بیان کنید، همراه خود به نشست بیاورید تا آن ها را فراموش نکنید.

6. بیش تر از بودجه خود خرید نکنید

شاید ملکی که برای معامله آن به نشست رفته اید بسیار مورد پسند شما باشد، اما باید بدانید که خرید آن با قیمتی بالاتر از بودجه تان تنها شما را در یک دردسر بزرگ می اندازد. احتمالا موارد دیگری نیز وجود دارد که آن ها را بپسندید و متناسب با بودجه شما باشد.

7. آگاهانه امضا کنید

تنها قراردادهای رسمی و استاندارد را که به طور کامل مطالعه کرده اید، امضا کنید و به هیچ وجه متنی که از درستی آن اطمینان ندارید را پیش از مشورت با وکیل خود امضا نکنید؛ زیرا این کار می تواند شما را در یک دردسر بزرگ بیندازد، شما را راهی دادگاه کند و خسارات جبران ناپذیری به اموال شما بزند.

پیشنهاد برای شما

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه