امکانات خیابان هروی تهران

امکانات خیابان هروی تهران

این محله در منطقه 4 شهر تهران واقع است؛ به علاوه، در مجاورت مناطقی از جمله پاسداران، مجیدیه و سیدخندان قرار دارد. از آنجایی که خیابان هروی در محدوده پاسداران است، می‌توان گفت این محله نیز بالا شهر تهران است و از همین رو امکانات خیابان هروی تهران در وضعیت خوبی قرار دارد. علت نام‌گذاری این محله این است که درگذشته خانواده‌ای به نام هروی در این مکان ساکن بوده‌اند که از تحصیلات بالایی برخوردار بودند؛ همچنین، جایگاه مهم و بسیار خوبی میان مردم این محله داشتند. به علاوه، در سال 1390 شورای شهر این منطقه تصمیم گرفت که اسم این محله را از هروی به سوسنگرد تغییر دهد که با مخالفت و اعتراضات گسترده ساکنین آن این قضیه لغو و منتفی شد.

تاریخچه خیابان هروی

در زمان حکومت رضاخان خانواده هروی 2 روستای حسین‌آباد و مبارک آباد را به طور قسطی از وی خریداری کردند که پس از مرگ رضاخان به طور کامل به این خانواده اختصاص پیدا کرد. با گذشت زمان، بافت سنتی و قدیمی این محله جای خود را به مراکز تجاری و جدید داد؛ از همین رو امکانات خیابان هروی تهران در وضعیت خوبی قرار دارد. به طور کلی، بافت امروزی خیابان هروی تهران متفاوت‌تر و دارای خیابان‌ها و کوچه‌های باریک است.

معرفی محله هروی

هروی یکی از منطقه‌های سرسبز و سنتی در شرق شهر تهران است. محله‌ای قدیمی و باصفا که در حاشیه  بزرگراه صیاد شیرازی قرار دارد. به طور کلی، می‌توان این محله از ادغام 2 محله‌‌ حسین‌آباد و مبارک آباد به وجود آمده است و حسین‌آباد اسم محله‌ای قدیمی در شمال شرقی تهران است. محله‌ حسین‌آباد در منطقه‌ ۴ شهرداری تهران و در کنار لویزان واقع است که در حال حاضر، ادغام محله‌های حسین‌آباد و مبارک آباد به محله‌ هروی معروف شده ‌است. قیمت خرید و یا رهن ملک در این محله به علت نزدیکی به خیابان پاسداران تقریباً بالا است ولی بالا بودن قیمت ملک در این منطقه به عوامل دیگری مثل حجم کم ترافیک و تردد در این منطقه، وجود ۳ ایستگاه مترو، چندین خط اتوبوس، مجاورت با بزرگراه‌های مهم شهر تهران و سطح مطلوب امکانات خیابان هروی تهران نیز ارتباط دارد.

آیا محله هروی بالا شهر تهران است؟

پرسشی که بیش‌تر افراد می‌پرسند این هست که آیا محله هروی جز بالا شهر تهران به حساب می‌آید یا خیر؟ در پاسخ این سؤال باید چنین گفت که هروی به علت قرار گرفتن در کنار محله پاسداران جز مناطق خوب و بالا شهر تهران به شمار می‌آید. هرچند خیابان‌ها و کوچه‌های محله هروی نسبت به پاسداران کمی باریک‌تر است، ولی هروی و پاسداران تفاوت زیادی با هم ندارند و هروی نیز در دسته محله‌های بالا شهر تهران قرار می‌گیرد.

همسایه‌های محله هروی

همسایه‌های محله هروی

همان طور که اشاره شد هروی در منطقه 4 شهر تهران و در همسایگی منطقه 3 قرار دارد. همسایه‌های محلی هروی نیز مثل اهالی این منطقه اشخاص باکلاس و سطح بالایی هستند. به طور کلی، محله هروی در شمال شرقی شهر تهران و در ناحیه‌ای خوش آب و هوا در همسایگی ازگل، پاسداران، اراج، مجیدیه، سیدخندان و شیان واقع شده است. همچنین، محله‌های ازگل و اراج در شمال، پاسداران در غرب، سیدخندان و مجیدیه در جنوب و شیان در بخش شرقی این محله قرار گرفته‌اند.

دسترسی‌های محله هروی/ از کجا به هروی برویم؟

خیابان هروی از شمال به اتوبان صدر و شهید بابایی، از غرب به اتوبان صیاد شیرازی، از جنوب به اتوبان زین‌الدین و همت و از شرق به اتوبان امام علی (ع) دسترسی دارد.

بافت مسکونی خیابان هروی چه نوع ساختمان‌هایی را شامل می‌شود؟

در چندین سال اخیر بافت مسکونی خیابان هروی، تغییرات بسیار زیادی کرده است و ساختمان‌های گوناگونی با معماری زیبا و شکیل، جذابیت بسیاری به این محله داده‌اند. وجود سازنده‌های تخصصی، تیم‌های عمرانی و همچنین، انجام پروژه‌هایی مطابق با استانداردهای جهانی، از جمله امکانات خیابان هروی تهران است. به علاوه، از جمله پروژه‌های در حال ساخت در این محله شامل «پروژه الماس هروی» می‌باشد که توسط تیم عمرانی «ابنیه سازان مقاوم قربانی» در حال انجام و تکمیل است.

اهالی محله هروی؛ ارزیابی ساکنین هروی

محله هروی از گذشته تاکنون محل زندگی و سکونت کسبه، تاجران و سرمایه‌داران بوده است.  طبق آمار آخرین سرشماری مسکن در تهران هروی جمعیتی بالغ بر پنجاه هزار نفر دارد. به طور قطع می‌توان گفت که بالغ بر 90 درصد ساکنین این منطقه از تحصیلات دانشگاهی برخوردار هستند. محله هروی به دلایل بسیاری از جمله امکانات بسیار و موقعیت مکانی مناسب، در آخر هفته‌ها دارای کمی ترافیک است که آن هم با توجه به فرهنگ ساکنین هروی، زیاد مشکل‌ساز نمی‌گردد. به علاوه، تعدادی از اهالی هروی نظامیان ارتش هستند که خانواده‌هایی بسیار خونگرم و همسایه‌های متشخصی هستند.

دسترسی محله هروی به حمل‌ونقل عمومی چگونه است؟

دسترسی مناسب محله هروی به حمل‌ونقل عمومی نیز یکی از امکانات خیابان هروی تهران است. ایستگاه‌های زین‌الدین، هروی و حسین‌آباد در خط ۳ مترو شهر تهران، در این محله توقف می‌کنند. خط ۳ مترو تهران از آزادگان در جنوب شهر آغاز می‌گردد و همچنین، در ایستگاه ولیعصر با خط ۴ و در ایستگاه بهشتی با خط ۱ تلاقی دارد. به علاوه، ۶ خط اتوبوس شرکت واحد هم در نقاط متعدد این محله وجود دارند و به مقاصدی مثل پایانه ارتش، مترو حقانی، میدان رسالت، میدان قدس، جوانمرد قصاب، پایانه لاله و پایانه شهید بهشتی توقف دارند.

مکان‌های تجاری و تفریحی هروی

مکان‌های تجاری و تفریحی هروی

محله هروی از لحاظ دارا بودن مراکز تجاری یا تفریحی چیزی کم ندارد. بزرگ‌ترین فضای سبز شرق تهران یعنی پارک بزرگ جنگلی سرخه حصار درست در همسایگی این منطقه قرار دارد که برای برنامه‌های آخر هفته با خانواده و دوستان بسیار مناسب است. علاوه بر این‌ها، مراکز خریدی مثل: مجتمع تجاری هروی سنتر در خیابان موسوی شرقی، مرکز تجاری هدیش در خیابان موسوی شرقی، مجتمع تجاری مایسا در خیابان موسوی غربی و مجتمع تجاری الماس مژده که در کنار پروژه بزرگ الماس مژده در حال ساخت است، تمامی نیازهای رفاهی ساکنین خیابان هروی تهران را تأمین می‌کند.

پارک‌های مشهور هروی/ بوستان‌های محله هروی

از جمله امکانات خیابان هروی تهران دارا بودن فضای سبز و پارک‌های زیاد است. خیابان هروی نیز با دارا بودن پارک‌های معروفی مانند: بوستان شادی در خیابان ضابطی، پارک ارکیده و بوستان پویش در خیابان استاد حسن بنا، بوستان هروی واقع در جنوب غربی میدان هروی، بوستان افتخاریان در خیابان افتخاریان، بوستان بزرگ تولد در انتهای خیابان جوانشیر و بوستان رز در خیابان جوانشیر در گروه محله‌های سرسبز تهران قرار می‌گیرد.

مراکز درمانی و بیمارستان‌های اطراف هروی

به طور کلی محله هروی بیمارستان یا درمانگاه بزرگی ندارد. بزرگ‌ترین بیمارستان نزدیک به محله هروی بیمارستان شهید لبافی‌نژاد واقع در پاسداران است. درمانگاه نفت در پاسداران و درمانگاه شبانه‌روزی داریوش در مجیدیه از سایر مراکز درمانی اطراف هروی هستند. همچنین، محله هروی تعدادی داروخانه هم دارد که رفاه و آسایش اهالی آن را از این بابت فراهم می‌کند.

قیمت خرید و اجاره خانه در محله هروی

قیمت اجاره و خرید خانه در هروی بستگی به سال ساخت و نوع مصالح به کار رفته در ملک مورد نظر دارد. برای کسب اطلاعات بیش‌تر و مشاوره رایگان درباره خرید مسکن و سرمایه‌گذاری، می‌توانید با کارشناسان ما تماس حاصل فرمایید.

پیشنهاد برای شما

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه