نکات اجاره مغازه

اگر قصد دارید مغازه ای اجاره کنید در این مقاله همراه ما باشید تا نکات اجاره مغازه و همین طور واحدهای تجاری به کمک شما می آیند را برای شما بازگو کنیم.

نکات اجاره مغازه که باید به آن ها توجه کرد

1. قرارداد اجاره

اولین نکته این است که قرارداد خود را به مدت چند ساله ببندید، زیرا شما در سال اول به دنبال جذب مشتری هستید و این پروسه زمان بر خواهد بود تا مشتری های خود را پیدا کنید؛ بنابراین جا به جایی بعد از یک سال می تواند به شما و کارتان لطمه بزند. به همین دلیل در ابتدا سعی کنید قرارداد خود را 3 ساله یا بیش تر ببندید تا با خیال راحت بتوانید کسب و کارتان را در مغازه جدید راه اندازی کنید.

2. مطلع کردن مالک از کسب و کار خود

نکته بعدی این که اطلاعات لازم درمورد جزییات کسب و کاری که می خواهید راه اندازی کنید را به مالک اطلاع دهید؛ زیرا برخی از صاحبان بر روی نوع کاربری ملکی که اجاره می دهند بسیار حساس هستند، به همین دلیل حق آن ها است که درمورد جزییات کاری که در آن مکان قرار است انجام بشود بدانند.

3. محل مغازه

نکنه بعدی محل مغازه است که باید با وسواس زیاد انتخاب شود و باید صبح ها، شب ها، روزهای تعطیل و غیره تعطیل به آن مکان بروید و میزان تردد جلوی مغازه را بررسی کنید. باید بدانید که، هر چقدر هم که کالا و خدمات شما با کیفیت و خوب باشد، تا زمانی که مغازه تردد یا به اصطلاح پاخور نداشته باشد، کسب و کار و درآمد خوبی نخواهید داشت.

4. بررسی مغازه های اطراف

همچنین لازم است که مغازه های اطراف را نیز بررسی کنید و توجه کنید که خدمات مکمل کسب و کار شما را عرضه می کنند یا خیر. علاوه بر آن، باید به افراد و بافت آن منطقه نیز دقت داشته باشید که آیا جزو مخاطبین کسب و کار شما هستند یا خیر.

5. متراژ مغازه

درمورد متراژ مغازه نیز باید بسیار دقت داشته باشید و اگر شرایط کسب و کار شما به نوعی است که با یک مغازه کوچک نیز می توانید شروع کنید، بی دلیل مغازه بزرگ اجاره نکنید. اجاره بهای مغازه ها و ملک های تجاری به شدت بالا است و سالانه به خاطر تورم و شرایط اقتصادی بالاتر نیز می رود؛ پس هوشمندانه عمل کنید و مغازه ای را اجاره کنید که به اندازه نیاز و بودجه شما است.

6. هزینه های مغازه

درمورد هزینه های مغازه باید بدانید که طبیعتا هزینه های آب، برق، گاز و تلفن به عهده مستاجر است و همین طور مالیات بر مشاغل را نیز شما باید پرداخت کنید، اما مالیات بر اجاره و همین طور هزینه های کلی مغازه را مالک پرداخت می کند.

پیشنهاد برای شما

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه