موقع خرید ملک وسواس ممنوع

خرید یا اجاره یک ملک، صرف نظر از هدف از پیش تعیین شده شما، چیزی نیست که بتوان درمورد آن سهل انگاری کرد. خریداران وظیفه پیدا کردن ملکی را دارند که بتواند برای مدت زمان قابل توجهی خانه آنها باشد و در مقابل، سرمایه گذاران با هجوم اطلاعاتی مواجه می شوند که در نهایت سودآوری آنها را تعیین می کند و ممکن است یک اشتباه، کل معامله را خراب کند. در اینجا فهرستی از بایدها و نبایدهایی که در هنگام خرید ملک باید به آنها پرداخته شود، تهیه کرده ایم. اطلاعات زیر مربوط به حوزه‌هایی از فرآیند خرید است که خریداران معمولاً فراموش می‌کنند انجام دهند یا از انجام آن‌ها کوتاهی می‌کنند:

موقع خرید ملک به چه نکاتی توجه کنیم؟

1.انجام تحقیقات کافی

اولین قدم در هنگام خرید این است که بفهمید در یک ملک به دنبال چه چیزی هستید و معیارهای خود را طبقه بندی کنید؛ به عنوان مثال برای سرمایه گذاران، سودآوری در اولویت است که به طور مستقیم با ویژگی های ملک در ارتباط است. به معنای واقعی کلمه بنشینید و مشخص کنید که می خواهید ملک شما دارای چه جنبه ها و ویژگی هایی باشد و پس از آن می توانید جستجوی خود را آغاز کنید. درک معیارهای خود برای خرید خانه در نهایت شما را به سمتی هدایت می کند که می خواهید.

2.نداشتن عجله برای خرید

در برخی موارد، متقاضیان خرید مسکن با مشاهده افزایش قیمت ها و تورم تصمیمات هیجانی و گاها اشتباهی می گیرند که ممکن است بعدا از آن پشیمان شوند، ولی باید بدانید که برخی اوقات حتی پیش بینی های برخی از کارشناسان نیز اشتباه از آب درمی آید و حتی ممکن است قیمت ها کاهش پیدا کند که در این شرایط شما مبلغ بیش تری پرداخت کرده و ضرر می کنید. به علاوه، خرید عجله ای ملکی که مورد پسند شما نیست و یا عیوب قابل توجهی دارد نیز کار درستی نیست.

3.عدم به تاخیر انداختن خرید ملک مورد پسند خود

مشاورین همان طور که عجله برای خرید ملک را توصیه نمی کنند، تأخیرهای بی دلیل را نیز اشتباه می دانند. اشخاص بسیاری هستند که تمام شرایط لازم برای خرید ملک مانند یافتن ملک مورد نظر، نقدینگی کافی، نیاز برای خرید و … را دارند، ولی به علل مختلفی همانند، احتمال کاهش قیمت ها، یافتن موردی بهتر و … خرید را به تأخیر می اندازند. در این شرایط احتمال دارد که برعکس حالت قبل پیش آید و قیمت ها افزایش پیدا کنند؛ در نتیجه بهتر است که در صورت یافتن یک مورد مناسب از نظر قیمت و امکانات مورد نظر و با بررسی کامل شرایط، اقدام به خرید ملک کنید و به بازار بی ثبات امروزی اعتماد نکنید.

4.برای جست جوی ملک صبور باشید ولی وسواس بیش از حد نیز نداشته باشید

برای انجام هر کاری از جمله پیدا کردن ملک مورد نظر خود باید حد تعادل را در نظر بگیرید؛ نه بدون در نظر گرفتن نیازها، خواسته ها و شرایط خود اقدام به خرید ملک کنید و نه بی صبر و حوصله باشید و نه در هنگام انتخاب کمال گرایی از خود نشان دهید؛ چراکه این دو وضعیت هر یک می توانند در نوع خود آسیب زا باشند. در برخی مواقع، خریداران درمورد ظاهر یک ساختمان، نیازها و خواسته های خود را در نظر نمی گیرد و با عجله برای خرید ملک اقدام می کنند، گاهی هم افراد به قدری سختگیری می کنند که یافتن یک مورد مناسب برای آن ها کاری دشوار و حتی غیر ممکن خواهد می شود.

پیشنهاد برای شما

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه