ملک مناسب برای سرمایه گذاری

چه ملک هایی برای سرمایه گذاری مناسب هستند؟ این یکی از سوالات پرتکراری است که از مشاورین املاک پرسیده می شود که امروز می خواهیم توسط کارشناسان گروه مشاورین املاک ایوان به آن پاسخ دهیم؛ پس تا آخر مقاله همراه ما باشید.

چه ملک هایی برای سرمایه گذاری مناسب است؟

در اولین قدم، مشاور باید مشخص کند که سرمایه گذاری خریدار خود بلند مدت است یا کوتاه مدت و پس از آن، بسته به نوع سرمایه گذاری به او ملک معرفی کند.

· سرمایه گذاری های کوتاه مدت

یکی از مهم ترین موارد در سرمایه گذاری های کوتاه مدت، توجه به خوش فروش بودن ملک است؛ چرا که فرد سرمایه گذار با پول خود کار می کند، مانند هر فرد دیگری که کالایی را خریداری می کند و برای کسب سود آن را می فروشد.

از جمله نکاتی که در خوش فروش بودن ملک تاثیر می گذارد، موقعیت مکانی آن ملک است که باید در منطقه خوبی از نظر فروش باشد. همچنین ملک هایی که بی عیب و نقص هستند و مشاعات مشترک بیش تری دارند، برای سرمایه گذاری های کوتاه مدت مناسب هستند؛ چرا که سریع تر به فروش می رسند.

به علاوه، ملک هایی که ساکنین آن برای مدت طولانی بدون بازسازی در آن ها سکونت داشته اند نیز مناسب هستند. به این صورت که پس از خریداری آن ها به قیمتی مناسب، هزینه ای برای بازسازی کلی درنظر گرفته شود و پس از آن با احتساب خرج های صورت گرفته، ملک با قیمت خوبی برای فروش گذاشته شود.

· سرمایه گذاری های بلند مدت

در سرمایه گذاری های بلند مدت نیز، بی عیب و نقص بودن و موقیت مکانی (خوش جا بودن) ملک بسیار مهم است. قدم اول برای یک سرمایه گذاری خوب این است که ملکی را به قیمت یا زیر قیمت آن منطقه خریداری کنید؛ در نتیجه اگر ملکی تمام امکانات و مزیت های لازم برای سرمایه گذاری را داشته باشد در این گروه قرار نمیگیرد. در نتیجه، سرمایه گذار یا خریدار لازم است از یک سری جوانب چشم پوشی کند.

مواردی نیز وجود دارد که می توان آن ها را پیش خرید کرد و یک سرمایه گذاری بلند مدت محسوب می شود. به این صورت است که ملک هایی که در وضعیت پیش خرید هستند را می توان با قیمتی پایین تر از عرف منطقه خریداری کرد و با شرایط پرداخت باز یعنی تا زمانی که ملک آماده تحویل و سند آن تکمیل شود، به فروش رساند. در این بازه زمانی که حدود 1 الی 2 سال طول می کشد، مشتری زمان لازم برای پرداخت بهای ملک را خواهد داشت.

مورد دیگری که برخی افراد به آن توجه می کنند، میزان متراژ ملک است؛ به این معنا که به جای خرید یک آپارتمان نوساز 100 متری، یک آپارتمان 150 متری چند سال کارکرده با همان قیمت خریداری می کنند.

انواع ملک مناسب  برای سرمایه گذاری

پیش از انتخاب نوع سرمایه گذاری در بخش املاک، لازم است انواع ملک تجاری و مسکونی را بشناسید و با کاربرد هر کدام آشنا شوید که در ادامه آن ها را نام می بریم:

  • مجتمع مسکونی
  • اداری
  • صنعتی
  • خرده فروشی ها
  • هتل ها و مهمانپذیری ها
  • زمین
  • کاربری ترکیبی
  • کاربری ویژه

سخن پایانی

در پایان باید بگوییم که پس از مشخص شدن مدت سرمایه گذاری، با اعتماد به مشاورینی که متخصص منطقه هستند و ملک های به قیمت یا زیر قیمت را میشناسند، می توان موارد مناسبی را یافت و سرمایه خود را در مسیر درستی هدایت کرد. بهترین و مناسب ترین نوع املاک جهت سرمایه‌گذاری، کاملاً به موفقیت های قبلی و استراتژی سرمایه گذاری شما وابسته است، ولی جدا از نحوه تخصیص بودجه تان، درک وضعیت جریان های مالی و سودآوری تان نباید چالش بزرگی برای شما به وجود آورد.

پیشنهاد برای شما

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه