خیابان دروس تهران

22

دروس محله‌ای در منطقه سه شهرداری تهران می باشد. این محله از جنوب به بلوار شهرزاد، از شمال به کلاهدوز، از غرب به قلهک و از شرق به پاسداران منتهی می ‌گردد. نام خیابان دروس از دو کلمه دره و روس گرفته شده است.

علت نام ‌گذاری آن وجود اقامتگاه ‌های تابستانی روسی ‌ها و بمباران همان دره توسط روس ‌ها است. خیابان‌ های این ناحیه به معماری مهندسی و اصولی آن در تهران معروف هستند و وجود هفت سفارتخانه در این منطقه آن را به دیپلماتیک ‌ترین محله تهران تبدیل ساخته است. از مکان ‌های دیدنی این محله می ‌توان گالری گلستان و مقبره مخبرالسلطنه را نام برد. در ادامه این مقاله، بیش تر درباره خیابان دروس تهران صحبت خواهیم کرد. پس تا پایان همراه ما باشید.

خیابان دروس تهران

دروس از خیابان های قدیمی واقع در شهر تهران است. همان طور که اشاره شد، این خیابان در منطقه سه شهرداری تهران است. همچنین، مرز جنوبی این خیابان بلوار شهرزاد و مرز شمالی آن اندکی بالاتر از خیابان دولت (کلاهدوز) است. به علاوه، خیابان دروس تهران از شرق به خیابان پاسداران و از غرب به خیابان فکوریان که مرز میان قلهک و دروس است، منتهی می گردد.

خیابان‌ بندی اصولی و رعایت تمامی قواعد شهرسازی در خیابان ‌های دروس از خصوصیات مهم و بارز این محله‌ می باشد، که آن را به یکی از گران قیمت ترین منطقه ‌های شهر تهران مبدل ساخته ‌است. به علاوه، مقبره مهدی قلی هدایت ملقب به مخبرالسلطنه سومین نخست ‌وزیر رضا شاه (مربوط به دوران پهلوی) و نویسنده کتاب خاطرات و خطرات در منطقه دروس تهران واقع در خیابان هدایت انتهای کوچه مسجد می باشد.

خطوط حمل و نقل عمومی

در محله دروس تهران خط اتوبوس ۲۲۵ پايانه تجريش به پايانه شهيد دستواره از شمال محله يعني خيابان شهيد كلاهدوز (دولت) و از ضلع شرقی محله يعني خيابان پاسداران خط ۲۱۵ سوهانک به سه راه ضرابخانه (تقاطع خيابان شريعتی و پاسداران در تلاقی بزرگراه همت و زين الدين) جهت حمل و نقل عمومی افراد وجود دارد. در حال حاضر علاوه بر این دو خط، از ضلع شمال شرقی این منطقه در چهار راه پاسداران دسترسی به پايانه مغان نیز میسر گردیده است. همچنین، ایستگاه های مترو دکتر شریعتی و قلهک نزدیک ترین ایستگاه های مترو به این ناحیه هستند.


بیشتر بخوانید : خیابان پاسداران تهران


خیابان ‌های مهم دروس تهران

خیابان های هدایت، یار محمدی، کماسایی، راستوان (احتشامیه)، حسینیان، پاسارگاد و خیابان حجت سوری از اصلی ترین و مهم ‌ترین خیابان ‌های منطقه دروس تهران می باشند. همچنین، باید به این نکته اشاره کرد که بهترین و مشهور ‌ترین ناحیه های دروس تهران مربوط به خیابان های محسنیان، چیذری و یارمحمدی هستند.

البته ذکر این نکته ضروری است که همه خیابان ‌های دروس دارای سطح بالایی هستند. به علاوه، نکته‌ جالبی که درباره منطقه دروس تهران وجود دارد این است که شهرسازی آن بسیار اصولی و دارای خیابان کشی بسیار منظم و دقیق است. همچنین، منطقه دروس سرشار از از خیابان های عریض و اروپایی طور به همراه سرسبزی و آرامش بسیار است.

از بهترین خیابان های دروس تهران می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خیابان‌ احتشامی
  • خیابان یارمحمدی
  • خیابان چیذری

قیمت‌ خرید ساختمان در این خیابان ها در مقایسه با دیگر مناطق دروس بالاتر است.

قیمت زمین در دروس

دروس از منطقه های شمال شهر تهران به شمار می ‌آید و افراد این منطقه از وضعیت اقتصادی خوبی برخوردار هستند. دروس، منطقه ‌ای دنج و آرام با ساختمان ‌های ویلایی و کوچه‌ های آرام و خلوت است. با ورود به این منطقه امکان دارد فرض کنید وارد جزیره ‌ای دور از دسترس شده اید که در بین همه شلوغی محله ‌های اطرافش، آرام و ساکت است و اجازه هیچ گونه سر و صدایی را نمی‌ دهد.

در واقع، خیابان ‌بندی ‌های دقیق و اصولی دروس بر زیبایی این محله اضافه کرده است. به علاوه، همین موضوع باعث شده است که این منطقه در مقابل هرگونه ترافیک مقاومت کند و آرامش را برای ساکنان خود به ارمغان آورد.

قیمت زمین در دروس تهران در چند سال گذشته افزایش چشمگیری داشته است و دروس را می‌ توان نماد ثروت و اعیان‌ نشینی به حساب آورد. منطقه دروس از موقعیت مکانی و دسترسی عالی به ‌همه نقاط تهران برخوردار است؛ علاوه بر این، به علت تراکم کم خانه ‌ها و خیابان ‌های عریض از محله های پرطرفدار و گران تهران به حساب می آید؛ به طوری که قیمت خرید زمین در دروس از متری ۱۸ میلیون تومان شروع شده و تا متری ۴۰ میلیون تومان نیز وجود دارد.


برای خرید خانه و یا اجاره خانه در خیابان هروی میتوانید به صفحه اصلی وب سایت مراجعه نمایید.


مراکز خرید در خیابان دروس

به طور کلی، در سرتاسر این منطقه فروشگاه ها و مغازه‌ های مختلفی وجود دارند که نیاز روزانه ساکنین آن را برطرف می کنند. علاوه بر آن ها، ساختمان های تجاری لوکسی هم در نزدیکی محله دروس وجود دارند که عبارت اند از:

  • مرکز خرید پاسداران
  • مجتمع تجاری سامان
  • مجتمع تجاری نگین ظفر

آب و هوا در خیابان دروس چطور است؟

همان گونه که اشاره شد، دروس از منطقه های شمالی شهر تهران می باشد و همان طور که می دانید در بیش تر محله های شمالی این شهر، آب ‌و هوای خوب از ویژگی های مهم آن ها به حساب می آید. ولی باید این نکته را به شما بگوییم که متأسفانه در فصل های سرد سال دروس به یکی از آلوده‌ ترین محله های تهران تبدیل می‌ گردد. همچنین، در فصل زمستان به علت بارش سنگین باران و برف، رفت ‌و آمد در تعداد زیادی از خیابان ها و کوچه ‌های این محله به دشواری انجام می گیرد.

در مجموع، اگر می‌ خواهید با آرام و دنج‌ ترین‌ و همچنین، خوش آب و هوا ترین منطقه های تهران آشنا شوید، ما به شما محله های سوهانک، کاشانک، دروس و شهران را معرفی می کنیم که این مناطق به ترتیب در مناطق ۱، ۳ و ۵ شهر تهران هستند.

امکانات خیابان ‌های دروس

امکانات خیابان دروس

از جمله مهم ‌ترین امکانات و خصوصیات این محله می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • خیابان ‌بندی های منظم و مطابق با شهرسازی ایران
  • وجود تعداد بسیاری سفارتخانه در این محله

از جمله سفارتخانه‌ های محله دروس می توان به این موارد اشاره کرد:

  • سفارت اسپانیا
  • سفارت آرژانتین
  • سفارت پرتغال
  • سفارت بنگلادش
  • سفارت مجارستان
  • سفارت آذربایجان
  • سفارت قزاقستان

سایر اماکن مهم موجود در این محله عبارت اند از:

  • خانه سفیر یونان
  • دفتر مؤسسه تبادلات آکادمیک آلمان
  • دفتر نمایندگی یونسکو
  • مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد

بیشتر بخوانید : خیابان هروی تهران


اماکن دیپلماتیک

همان گونه که اشاره شد، دروس یکی از محله های شهر تهران است که تعداد زیادی از سفارت خانه های خارجی را در خود جای داده ‌است. از جمله اماکن دیپلماتیکی که در خیابان های محله دروس واقع شده اند عبارت اند از: سفارت خانه کشورهای مجارستان، آرژانتین، پرتغال، یونان (منزل سفیر)، استرالیا (منزل سفیر)، آذربایجان، بنگلادش، قزاقستان و دفتر نمایندگی یونیسف.

پیشنهاد برای شما

پیوستن به گفتگو

مقایسه املاک

مقایسه